Aandacht voor geweld tegen vrouwen

25 november 2021

Nunspeet – Gemeentebelang heeft aandacht gevraagd om geweld tegen vrouwen bespreekbaar te maken. Dit heeft ertoe geleid dat het gemeentehuis op 25 november aan de buitenkant oranje is aangelicht. In het kader van ‘Orange the World’ is oranje de symbolische kleur om aandacht te vragen voor geweld tegen vrouwen.

In de commissie Maatschappij en Middelen heeft Gemeentebelang het onderwerp aangekaart. Corrie Jansen: “Het moet eigenlijk niet nodig zijn, maar gezien de toenemende trend van huislijk geweld en ander geweld tegen vrouwen vindt Gemeentebelang het noodzakelijk het thema ook in de gemeente Nunspeet bespreekbaar te maken. Gelukkig deelden alle andere fracties na een kort debat deze mening”

Onlangs heeft Gemeentebelang ook al vragen gesteld over het verlagen van het tijdsinterval van het periodiek borstonderzoek. Fractievoorzitter Marc Konings: “Wij hebben in de fractie- en steunfractie meer vrouwen dan mannen en zij laten zich gelukkig goed horen. Geweld hoort nergens thuis en wij staan bij Gemeentebelang voor een gelijke behandeling van iedereen, ongeacht geslacht, geloof of geaardheid.”