Beëdiging 6 Gemeentebelangers in de gemeenteraad

30 maart 2018

Met gepaste trots zijn tijdens de bijzondere raadsvergadering ‘installatie nieuwe raad’ maar liefst 6 Gemeentebelangers beëdigd in de nieuwe raad. Met bijna 3900 stemmen (een kwart van de kiesgerechtigden) is Gemeentebelang de komende periode 2018-2022 met 6 raadsleden vertegenwoordigd.

Voorkeurstemmen voor de eerste 3 kandidaten

6 zetels

De eerste drie kandidaat-raadsleden van de verkiezingslijst zijn met ruime voorkeurstemmen gekozen. Marije Storteboom is als lijststrekker en demissionair wethouder, tot de coalitie-onderhandelingen zijn afgerond, weer met grote overtuiging gekozen als raadslid. Ook Martin Mol en Corrie Jansen, respectievelijk de nummers 2 en 3 van de kandidatenlijst zijn met voorkeurstemmen herkozen door de kiezers. Zij hebben allen reeds de nodige ervaring opgedaan in de afgelopen raadsperiode(s) en gaan Gemeentebelang weer als vanouds naar het beste vermogen dienen.

Ook 3 enthousiaste nieuwkomers voor Gemeentebelang

Marc Konings als nummer 4, Pieter-Jan van Rossen als nummer 5 en Martin Juffer als nummer 6 op de kandidatenlijst zijn als ‘nieuwkomers’ gekozen en geïnstalleerd in de nieuwe gemeenteraad. Zij zijn nieuw in de gemeenteraad, maar niet nieuw voor Gemeentebelang. Als trouwe en actieve leden hebben zij de steunfractie doorlopen en de lokale politiek de laatste jaren nauwgezet gevolgd. Ook zij zijn enthousiast om het positieve en politieke geluid van Gemeentebelang de aankomende vier jaar met groot voorrecht te laten horen.

De Vereniging Gemeentebelang is waanzinnig trots op de vele stemmen van de kiesgerechtigden. Met maar liefst 6 zetels is Gemeentebelang weer goed vertegenwoordigd in de gemeenteraad. Daarnaast zijn onze gekozen raadsleden een mooie mix van ervaren kandidaten, met de aanvulling van enthousiaste nieuwe kandidaten. Namens de vereniging kregen zij, na het afleggen van de gelofte of de eed als raadslid, een mooi bloemstuk aangeboden. Gemeentebelang heeft er alle vertrouwen in dat de lokale politiek sterk verankerd is in de gemeenteraad en wenst de kandidaten nogmaals veel succes.