Gemeentebelang geeft gift aan Stichting Historisch Museum Elspeet

23 oktober 2020

Vereniging Gemeentebelang heeft een gift van 300 euro gegeven aan de Stichting Historisch Museum Elspeet. Bestuurslid Dick Hazeleger kreeg de cheque overhandigd van Danny Vis en Jolanda van Tol namens de organisatie van de Nunspeetse Heideloop. De 12e Nunspeetse Heideloop, georganiseerd door de Vereniging Gemeentebelang, was een succesvol evenement. En traditioneel kiest Gemeentebelang een goed doel uit waar zij een gedeelte van de opbrengst aan schenken.

Maatschappelijke functie

Het goede doel moet actief zijn in de gemeente Nunspeet en een breed maatschappelijke functie hebben. Voor de 12e editie is dus gekozen voor de Stichting Historisch Museum Elspeet.Het Historisch Museum Elspeet is een informatief museum, waarin aspecten van Elspeets historie voor het voetlicht worden gebracht. In een aantal opzichten is deze historie uniek, terwijl in andere opzichten dit verleden ook exemplarisch is voor ontwikkelingen op de Veluwe. De gift van de Nunspeetse Heideloop werd dankbaar in ontvangst genomen en zal goed besteed worden.

Ook een bijdrage leveren?

U kunt het museum financieel steunen als donateur of als vriend. U heeft na betaling van de jaarlijkse bijdrage gratis toegang tot het museum. Uw bijdrage wordt gebruikt voor het verrijken van de collectie, onderhoud aan het pand, het uitbreiden van documentatiemateriaal en het organiseren van evenementen zoals lezingen en bijzondere exposities.

Meer informatie op de website http://www.museumelspeet.nl/