Gemeentebelang kiest ‘vrienden van het museum’ als goed doel voor 11e Nunspeetse Heideloop

28 april 2019

NUNSPEET – Op de Algemene Ledenvergadering van Vereniging Gemeentebelang is Stichting Vrienden van het Noord-Veluws Museum gekozen als goed doel van de 11e Nunspeetse Heideloop. Stichting Vrienden van het Noord-Veluws Museum gaf op de ledenvergadering van Gemeentebelang een presentatie over haar werkzaamheden ter ondersteuning aan het museum. Doordat de Vereniging Gemeentebelang is opgericht door Jos Lussenburg waren er vanaf het begin veel aanknopingspunten. Ook een andere beroemde Nunspeetse kunstschilder, Jaap Hiddink, kwam aan bod en heeft eveneens een rijk verleden bij de Vereniging Gemeentebelang.

Nunspeetse Heideloop

De 11e editie van de Nunspeetse Heideloop is op zaterdag 31 augustus 2019 met start en finish als vanouds op de speelweide Stakenberg te Elspeet. Het hardloop- en wandelevenement kenmerkt zich als een loopfestijn over glooiende paden, open heidevelden en door uitgestrekte bossen. En doordat de Nunspeetse Heideloop een bekend terugkerend wandel- en hardloopevenement is, komt men uit alle hoeken van Nederland om te genieten en te bewegen in het prachtige natuurschoon van de gemeente Nunspeet. En traditioneel schenkt Gemeentebelang een gedeelte van de opbrengst aan een lokaal goed doel.

Jubilaris gehuldigd

Tevens huldigden de leden van Gemeentebelang jubilaris Piet de Boer als 12,5 jarig lid van de vereniging. Het onmisbare belang van trouwe leden werd door iedereen op de algemene ledenvergadering nogmaals onderstreept. Reden te meer om jubilaris De Boer een mooie oorkonde en een fraaie (gele) bos bloemen te geven als blijk van waardering.