Gemeentebelang Nunspeet biedt petitie tegen bomenkap A28 aan

20 september 2019

Nunspeet – Gemeentebelang Nunspeet zal maandag 23 september de petitie tegen massale bomenkap langs de A28 aanbieden aan burgemeester Breunis van de Weerd. Dit zal gebeuren in aanwezigheid van andere Nunspeetse politieke partijen.

De lokale partij heeft binnen enkele dagen bijna 1500 handtekeningen verzamelt. Volgens Gemeentebelang een duidelijk signaal dat de huidige plannen van Rijkswaterstaat geen draagvlak kent onder inwoners en gasten van de gemeente Nunspeet. De petitie vraagt om terughoudendheid en maatwerk in de geplande werkzaamheden, maar stelt daarmee ook veiligheid voorop. De huidige plannen, die in de ogen van de partij tot kaalslag leiden, worden nauwelijks gesteund.

Woensdag 25 september zullen burgemeester Van de Weerd en wethouder Storteboom, samen met vertegenwoordigers van de andere betrokken gemeenten, het gesprek aangaan met Rijkswaterstaat. De petitie wordt aangeboden als ondersteuning in deze gesprekken.

De pers is van harte uitgenodigd bij deze overhandiging, om 19.00 in het Gemeentehuis van Nunspeet.