Nunspeet aan Zee: Europarcs Veluwemeer en Gemeentebelang vinden elkaar

21 augustus 2019

NUNSPEET – Tijdens een werkbezoek van Gemeentebelang aan Europarcs Veluwemeer is uitgebreid gesproken over het onderwerp Nunspeet aan Zee. “Wij zoeken met nadruk de binding met het dorp Nunspeet en we hebben huurders en campinggasten die willen genieten van alles wat Nunspeet te bieden heeft” zegt Giel Hendrikx, manager van het park. Het betreft dan zowel de faciliteiten in het dorp, de bossen en het kustgebied.

Samenwerking noodzakelijk

Om tot een goed aanbod te komen voor zowel de inwoners als de toeristen is samenwerking tussen diverse partijen noodzakelijk, met name de samenwerking met de Nunspeetse Centrumondernemers. Martin Mol van Gemeentebelang geeft aan dat er veel initiatieven en gesprekken zijn maar dat de structuur van deze samenwerking nog in de kinderschoenen staat. Daarnaast is een coördinerende rol nodig van Nunspeet uit de Kunst maar bovenal een intensieve samenwerking tussen de ondernemers aan het Veluwemeer.

Samen met alle betrokken partijen moet men werken aan een aantrekkelijk aanbod voor inwoners en toeristen. Denk hierbij ook aan wandelpaden, watersport- en hengelsportmogelijkheden, vervoer van het dorp naar de kust en de routeinformatie vanaf de aanvoerwegen.

Inwoners ook aan zee

Gemeentebelang vindt het belangrijk dat de inwoners van Nunspeet kunnen genieten van mogelijkheden die de Randmeren bieden. Martin Mol: “De horeca, terrassen en strandjes moeten dan ook opengesteld zijn voor inwoners.” Ook het management van Europarcs staat hier positief tegenover en ziet ook de commerciële en recreatieve mogelijkheden. Het park heeft de horeca dan ook open voor de inwoners vanuit de omgeving en doet ook veel aan marketing op de lokale markt. Volgens Hendrikx is aandacht voor het algemeen belang op de lange termijn een betere raadgever dan alleen bezig zijn met je eigen park.