Gemeentebelang blij met verkenning Nieuw Feithenhof

12 maart 2024

Nunspeet – Tijdens de commissievergadering van 11 maart heeft de fractie van Gemeentebelang haar waardering uitgesproken over het verkenningsdocument voor de woningbouwplannen voor Nieuw Feithenhof.

Nadat er op 22 juni 2022 het voorkeursrecht is gelegd op een groot deel van bedrijventerrein de Feithenhof, is de gemeente voortvarend aan de slag gegaan en ligt er nu een serieuze verkenning voor met daarin opgenomen ruimte voor 600 nieuwe woningen.

Raadslid Martin Mol: “Deze aantallen woningen kunnen alleen gerealiseerd worden doordat er hoogbouw in de plannen is opgenomen. Deze nieuwe ontwikkeling is een punt dat Gemeentebelang al jaren bepleit en in haar verkiezingsprogramma’s heeft opgenomen.”

De enige mogelijkheid om woningen voor sociale huur en in het goedkopere segment bereikbaar te maken voor lagere inkomens is door de ruimte optimaal te benutten en de hoogte in te gaan, uiteraard wel op die locaties die zich daar voor lenen. De omgeving van het Stationsgebied nabij het spoor leent zich daar volgens Gemeentebelang uitstekend voor.